wtorek, 26 maja 2020

“Słówka”


Wykonaj przed lustrem rozgrzewkę narządów mowy.

Kl. III

Przypomnij jak prawidłowo należy wymawiać głoski syczące, powtórz głośno
i dokładnie sylaby:

sa, so, su, se, sy

asa, oso, usu, ese, ysy

as, os, us, es, ys

Następnie odczytaj na głos poniższy wierszyk:

“Słówka”
Zapytała mądra sówka
– Jak piszemy trudne słówka:
stół, klasówka, suwak, pustka,
sum, truskawka, sokół, chustka?
i pytała ciągle sówka:
Jak piszemy trudne słówka:
Sówka, pusty, mus i usta
i spódnica i kapusta
.

Kl. IV:

Powtórz głośno i dokładnie sylaby:

ża, żo, żu, że , ży

aża, ożo, użu, eże, yży



Kl. I

Powtórz głośno i dokładnie sylaby:

cza, czo, czu, cze, czy

acza, oczo, uczu, ecze, yczy

acz, ocz, ucz, ecz, ycz

Rozwiąż zagadki:




Oddział „0”

Zabawa z literką:

Niech dziecko wybierze sobie jedną literkę, np. A. Musi znaleźć jak najwięcej słów zaczynających się na A. Zabawę można ograniczyć do jednej dziedziny czy grupy. Na przykład – zwierzęta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz